Generic placeholder thumbnail
dia ada dijiwa ku

Sufikah

0

Free

Romance | Completed

1080 Views

Aina dan arisya adalah pasangan kembar sangat rapat kemana saja mereka kan berdua kematian arisya membuat kan aina menjadi arisya dan keliru antara rasa simpati dan rasa cinta terhadap rafiq aitu teman lelaki arisya Babak 1 Aina dan arisya hendak pergi kekelas arisya: aina cepat lah kita dah lambat ni (jerik arisya dengan sekuat hati ) Aina: sabar lah kelas lambat lagi kan relax la Arisya: lambat tak lambat mana tahu ni kelas terakhir aku (jawab arisya dengan berhalus dan tenang ) Aina : kau ni jangan nak mengarut lah arisya kita ni kemana sentiasa bersama tahu tak kau tak payah mengarut (Jawab aina pula dengan lantang) Arisya: mana lah tahu kan Kalau ajal aku ke kan (jawab arisya dengan selamba ) Aina : (diam tak berkata) Babak 2 aina dan arisya dalam perjalanan balik ke rumah Arisya : aina kejap lagi kita singgah kedai kejap atau aku nak beli barang sikit Aina: Yelah kembar ku (jawab Aina dengan ketawa ) Arisya : (semyum ) Setelah sampai saja di tempat yang di tuju arisya pun keluar dari kereta dan terus berjalan hendak kedai semasa hendak kedai gelang tangan arisya terjatuh lalu arisya tunduk ke bawah dan hendak mengambil nye sedang elok hendak ambil gelang tangan nya tiba tiba ada sebuah kereta memecut laju di hadapan nya Arisya: (tergamam ) Aina: arisya!!!!!! (Jerik aina ) yalllah arisya kau kene kuat sya Arisya: (tersenyum ) aku kene pergi kau jaga diri baik2 nya aku sayang kau aku akan tetap ada dalam jiwa kau aina Aina: arisya tolong lah jangan macam ni Arisya: tolong baca kan dua kalimah syahadah kat telinga aku Aina : (aina baca kan dua kalimah ) Setelah baca kan dulu kalimah syahadah arisya pun pergi dengan tenang. Kematian arisya membuat kan aina rasa bersalah dia menganggap kematian arisya adalah salah nya aina membuat keputusan menjadi arisya kembar nya kerana dia tahu tidak lama lagi rafiq kekasih hati kembar nya akan pulang ke tanah air Babak 3 setelah tiba di Malaysia rafiq terus ke rumah arisya konon hendak berjumpa dengan arisya Rafiq:asalamuailakum Marziah (mak kepada aina ) walaikumsalam eh rafiq mari lah masuk lah kita jumpa RAfiq: arisya mana mak cik (tanya rafiq dengan senang hati ) Marziah ( mak aina ) arisya arisya (jawab pulak marziah dengan tergagap ) Rafiq: arisya mana mak cik ( tanya rafiq lagi ) Setelah dua dua senyap aina pun datang Dengan tiba tiba sebagai arisya Rafiq : (rafiq tersenyum dihapanan aina yang di sangka kan arisya ) awak cantik arisya dah lama saya tak jumpa awak ! Awam tahu tak saya rindu sangat2 dekat awak arisya Aina : ( ) saya pon rindu kan rafiq Marziah terkejut dengan tindakan aina setelah rafiq bereda dari rumah Marziah terus memarahi aina kenapa berbuat sedemikian Marziah : kenapa aina buat macam ni kenapa kena menipu cakap dengan mak kenapa kena menipu Aina :aina buat semua ni sebab aina rasa bersalah mak aina tak nak tengok yang orang arisya sayang kecewa Kalau tahu yang arisya dah meninggal mak (jawab sambil menangis ) Marziah pun peluk aina dengan rapat Rahmat(bapa aina) Marziah aina mana tak bangun lagi ke ( tanya rahmat ) Marziah (mak aina ) belum lagi bang letih lah tu siap kan assigment dia Rahmat (bapa aina ) Kalau lah si arisya tu ada lagi sekarang Ni boleh dia tolong sikembar si Dia tu (jawab rahmat sambil tersemyum ) Marziah : dah ajal anak kita bang kita pun tak sangka akan jadi macam ni Setelah rancak berbuai aina pun datang ke dapur Aina : mak ayah Rahmat: aina nak makan Meh duduk sekali Aina pun duduk dan berkata ni kerusi arisya Jawab rahmat tak kisah lah kerusi siapa pun mulai hari iNi kerusi ni akan Jadi milik semua orang dalam rumah Aina : senyum Marziah : dah dah makan tak payah nak sedih 2 ungkit2 apa semua ni Aina : tersenyum lagi Babak 4 termenung sendiri depan rumah Aina: bosan nya Kalau lah arisya ada lagi kan Best Sedang elok aina Hendak masuk kedalam rumah ilham sepupu nya pun datang dengan tiba tiba Ilham : aina sihat ( tanya ilham dengan tersenyum ) Aina : sihat abang sihat ! Sorang jeke Ilham : abang sihat je ! Ah Sorang lah eh arisya mana Aina : arisya dah meninggal dah bang setahun lepas Ilham: terkejut ( innanilallah) Setelah rancak bebual senda rafiq pun datang Rafiq: hai (tegur rafiq dengan Selamber ) Aina :hai nak jumpa arisya ke (jawab arisya dengan terpaksa ) Ilham : aina apa yang aina buat ni aina tahu semua Ni salah Aina: abang senyap boleh tak abang rasa kehilangan orang yang abang sayang ( jawab aina dengan marah ) Ilham : okey fine Kalau jadi apa kat aina abang tak kan tolong dah la abang Balik dulu Marziah: eh nak bAlik dah ke minum lah dulu lah rafiq pun pon ada jugak Aina :tunggu Jap eh aku nak g panggil arisya Aina pon kelam-kabut hendak menukar kAn diri nya kepada arisya Aina: ish mana pulak contact lens aku Nie Ha Nie pun Setelah siap aina keluar menjadi arisya. Rafiq : Jom keluar Aina : keluar sekarang ! Rafiq : Aah nya sekarang (jawab rafiq sambil tersenyum ) Aina : tunggu saya nak ambik beg saya Jap Aina pon masuk kedalam bilik dan ambil beg aina Yg kelam-kabut hendak AMbil beg arisya tapi terambil nya sendiri Rafiq : dah Jom lah ! Pergi dulu nya makci pakcik Marziah : baik lah hati hati nya Dalam perjalanan aina menyuruh rafiq berhenti di stesen minyak kerana tidak tahan hendak ke tandas Aina : awak berhenti kat stesen minyak tu kejap boleh saya nak pergi tandas lah Rafiq : boleh Aina keluar dengan kelam-kabut dan tinggal kan beg nya di dalam kerena kereta rafiq ? Rafiq yang sedang asyik main hanfone ternampak beg duit aina terjatuh ke bawah rafiq mengambil dan bukak dengan saja ingin tahu apa yang arisya simpan setelah rafiq bukak dia terkejut kerana kad pegenalan di dalam begi itu adalah aina bukan arisya !! Aina pun masuk kedalam kereta Aina : kenapa senyap je ni ( tanya aina dengan rasa pelik ) Rafiq: awak cakap dengan saya awak ni aina ke arisya Aina terdiam dan tahu nak jawab apa selepas di tanya rafiq Rafiq : jawab lah saya tanya ni awak ni aina ke arisya ( jerik rafiq dengan perasaan marah ) Aina terkejut di marah oleh rafiq Aina: ya.. saya aina saya buat semua ni sebab saya arisya sayang kan saya nak tak nak awak tahu yang arisya dah mati Rafiq: ooo jadi betul lah apa yang kata selama ni arisya meninggal !! Awak tahu tak selama ni saya pekak telinga sebab saya percaya kan awak ni arisya tapi rupa2 nya awak ni penipu ( jerik rafiq dengan perasaan yang marah ) Aina: awak tak rasa apa yang rasa saya rafiq kembar saya mati depan saya mata sendiri rafiq (jawab aina pula sambil menangis Rafiq : dah la aku malas nak layan orang penipu macam kau Ni ! Kau keluar dari kereta sekarang Rafiq pun meninggal kan aina Sorang diri di situ kerana terlalu marah. Aina pengsan kerana kesejukan setelah berada di hospital aina terjaga dan terkejut mak ayah dan sepupu nya ada di sebelah nya Aina: mak ayah abang ilham ? Ilham: aina pengsan tadi !! Marziah: nasib lah Abang ilham ni ada Ilham: macam mana aina boleh tiba tiba pengsan kat situ Marziah : Aah bukan kesepatut aina dengan rafiq Aina : dia tahu mak yang aina ni bukan arisya dia dah tahu semua nya Marziah : yallah Tulah mak dah cakap dah jangan menipu kan jadi macam ni Aina menangis Ilham : tengok apa jadi sekarang ni menda Nie dah makan diri aina tau Aina: aina buat semua Ni sebab aina sayang kan arisya bang ,, Ilham : bukan ni cara nya aina tengok lah apa dah jadi sekarang ni Rahmat : sudah sudah menda dah jadi tak usah nak ungkit2 lagi BAbak 5 ( babak terakhir ) 6 bulan kemudian !! Rafiq ke pusara arisya dan terjumpa denga aina di Situ Rafiq memandang aina dengan rasa serba salah kerana terlalu memarahi nya Aina : ( tersenyum dan berlalu pergi ) Rafiq:aina tunggu kejap saya nak Mintak maaf sebab saya marah awak enam bulan lepas betul kan kata saya tak rasa apa yang rasa tapi saya rasa kesedihan yang sama aina Aina : saya dah lama maaf kan awak memang patut awak marah kan saya dulu sebab saya salah Rafiq: tak awak tak salah saya yang buta tak pandai hargai awak saya cinta kan awak aina Aina: saya pun cintai kan awak dah lama saya nak bagi tahu awak Rafiq pun tersenyum Aina : semoga hubungan kita kali menjadi lambang kasih sayang terhadap arisya Rafiq : dan arisya akan sentiasa adalah dalam jiwa saya dan jiwa awak Aina dan rafiq hidup bahagia dan berkahwin View More...

Comments Write Comments

Profile Picture

R . K . Z . T

??

02/04/2018 03:32 PM

Rate