Generic placeholder thumbnail
Cinta Tergantung

Afie Izzaty

3.6

Free

Romance | Series

6788 Views

Mengisahkan tentang Humaira iaitu, seorang gadis berusia 13 tahun, yang baru sahaja melangkah masuk ke alam sekolah menengah. Humaira ialah seorang gadis yang ceria, sensitif, kuat berdrama dan yang terakhir, Humaira ialah seorang yang mudah jatuh hati terhadap lelaki yang mempunyai paras rupa yang kacak dan menawan. Humaira ialah seorang gadis yang hanya biasa- biasa. nak kata cantik? hmm memang jauh sekali lah. Tapii.. orang selalu puji yang dia comel! Mana tak comel? Orangnya memiliki tubuh badan yang rendah. Senang cerita, dia ialah seorang yang pendek! Tetapi, ada juga sesetengah orang yang selalu mengejeknya. Tak lain dan tak bukan iaitu perkataan 'PENDEK'. Tetapi mahu kata apa? Semuanya ketentuan Tuhan serta izin-Nya. Humaira redha. Kekadang ada juga Humaira mengeluh.Dia juga pernah menceritakan tentang nasibnya kepada keluarga dan rakan- rakan. Tetapi apakan daya. Mereka juga tidak mampu berbuat apa- apa. Berbalik kepada cerita, pada suatu hari Humaira telah terjatuh hati pada seorang lelaki yang bernama Azaf iaitu senior tingkatan 3 di sekolahnya. Azaf ialah seorang lelaki yang kacak, bertubuh tinggi, pandai, pengawas sekolah, anak orang yang bekerjaya senang cerita anak orang kayalah! Selain itu, dia juga mempunyai satu keistimewaan iaitu senyuman yang menawan. Perh! Cair habislah semua perempuan kalau tengok senyuman dia yang semanis gula tu haha! Humaira pula hanya seorang gadis yang biasa- biasa sahaja. Cantik pun tidak tapi dia sangat bersyukur dengan apa yang Allah dah ciptakan kepadanya. Humaira juga tidaklah mempunyai status kaya seperti Azaf. Dia hanya hidup sederhana bersama keluarganya, bertubuh rendah dan berbadan 'chubby'.Nak kata pandai pun tidak juga tapi dia bersyukur kerana telah ditempatkan di kelas pertama dan selalu mendapat tempat pertama didalam kelas. Itu juga sudah memandai baginya. Beza sekali statusnya dengan pujaan hati. siapa lagi kalau bukan Azaf? Mereka bagaikan langit dengan bumi! Humaira menyimpan rahsia tentang perasaannya terhadap Azaf. Pada suatu hari, rahsia yang disimpannya rapi telah terbongkar. Humaira merasakan seperti hendak pitam! Dunia ini bagaikan kelam baginya. Tidak tahu berbuat apa. Inilah akibatnya jika memberitahu rahsia kepada sebarangan orang. Perkara ini telah memberi kesan kepada hidupnya. Semuanya telah terbongkar! Apakah kesudahannya? Adakah Humaira akan bahagia bersama lelaki yang disukainya dalam diam- diam ataupun sebaliknya? Nantikan kesudahannya! View More...

Comments Write Comments

Profile Picture

Nuurhikah Ika

gntung eh ..

11/10/2017 06:47 AM

Profile Picture

Nick Nuraifiq

boleh sambung tak best jer

01/10/2017 10:45 PM

Profile Picture

Zai Zulk

bila nak smbg tulis lagi?saya nak tahu sambungannya

19/09/2017 03:26 PM

Rate