PASTI MENARIK!

Melodi Cinta Kita

Hazzel

4.9

Kawan... Disebabkan istilah itu, Rozana sanggup menyepi.. Tutup mulutnya daripada jelaskan apa yang ada dihati. Dia lebih sanggup tersiksa demi melihat kebahagiaan orang yang dia cintai daripada diri sendiri yang memiliki. Rozana Haini sanggup mengundurkan diri... Dalam fasa kecewa, hati lara dirawat tanpa pengetahuan si kawan baik. Buat muka derk macam itu sahaja bila lelaki yang dia cintai jelas dimiliki oleh lain... Menangis meraung.. Dah buat dah. Bolehlah hilang sikit rasa walaupun masih kecewa. Masa dia kecewa itulah, datang orang yang dia tak sangka-sangka. Tekejut juga Rozana bila dia tidak sengaja terlanggar Mamat handsome giler itu depan pintu pagar rumah sendiri. "Erk.. maaf cik. Cik kenal tak encik Umar?" Rozana tak berkedip pandang mamat itu. Orang handsome kut depan mata. Haruslah di scan dari atas sampai bawah. "Ada.. ermm ni rumah dia. Masuklah. " Rozana Haini. Orang sebelah rumah rupanya.. Tak ke jakun Si Rozana dapat jiran Model itu. Tapi model-model pun, ya Allah.. Baiknya bukan main. Sangat berbudi perkerti dengan Orang Tua.. Sekali lagi Rozana berjumpa orang yang sama. Di kampus!!! Dan... Terkedu gila dia. Tak jadi nak tegur jiran yang di sangka baik itu. Rupanya orang itu kaki perempuan! "Well... well... well... We meet again Mia bella..." Adit Kalifah. Dengan senyuman pencair hati dia berikan pada Rozana. Erk! Lepas apa yang dia nampak tadi, tak mahu Rozana kawan dengan Adit! Bengang dia dengan mamat tu. Ergh!!! Nak cuci mata ni dengan air tanah.. Samak sebaiknya apa yang dia lihat.

Mr.Hot Sedingin Aisberg (C)

S.N

4.9

1st story by SN - Status: Complete (Editing) Warning:You have to be mature enough to read this story. Plagiarism are forbidden, copyright reserved. Genre: Romantic, Mystery & Humor. Berkahwin dengan En.Hot yang sedingin Aisberg bukanlah sesuatu yang indah. Kerena jodoh mereka dipertemukan. Buat hati Seri Ayuni gila bayang. En.Hot pula berjodoh dengan Seri Ayuni bukanlah keinginannya. Hatinya milik seseorang yang Pasti bukan Seri Ayuni. Hati Seri Ayuni telah dicuri pada hari pertama pertemuan mereka. Namun Tengku Zein Luftman? "Awak..." sapa Seri Ayuni. Suara kenalah bagi sehabis menggoda. Mama bilang En.Hot orangnya manja. Sepi. Aik En.Hot tidur dah ke? Seri cuba lagi. "Awak..." kali ni kasi meleret seikit. Hahaha "Hmm." Uit En.Hot jawab la. Seri makin teruja. Seri melihat penampilan dirinya. Ok! cun. Walaupun rasa macam tak berbaju. Tapi mama cakap ini petua untuk pikat suami. So... "Kalau saya panggil awak abang, boleh?" pinta Seri. Seri duduk bersebelah Zein yang tika itu sedang baring terlentang dengan mata tertutup dan tangan kanan berada diatas dahi. Please say yes. Zein memandang tunak mata Seri pelik. "No. Im not your brother. Shooh..." Namun bila pandang tubuh Seri Ayuni air liurnya ditelan berkali-kali. Lingerie! Dah serupa model baju tidur aku tengok. Merah pula. Wajah Zein membahang. Pantas matanya dibawa memandang arah dinding bilik. Mendung terus wajah Seri. Namun dia tak mudah berputus asa. Seri harus menukar personaliti dirinya bila berhadapan Zein Luftman a.k.a En.Aisberg hanya untuk merebut hati sang suami. Misinya untuk mencairkan hati En.Aisberg memang satu cabaran untuknya dan dia suka. Semua pujukan dan godaan seri Ayuni ditepis hebat oleh Tengku Zein Luftman. Walau pun semakin hari hati Zein bagai dicuit dengan tingkah Seri yang kadang kala nakal tahap menggoda. Belum pun Seri Ayuni sempat mendapat hati Zein, Tengku Munirah muncul kembali. Dia seakan-akan menuntut janji lama. Siapa Tengku Munira dihati Tengku Zein Luftman? Dapatkan Seri bertahan tika Mengetahui Siapa Tengku Munira dihati Mr.Hot sedingin aisberg itu? Dapatkah kehangantan cinta Seri Ayuni membakar hati Zein Luftman? Atau memang Zein Luftman bukan untuknya... Date Published: 22.01.2018 Date Completed: 16.03.2019