BAB 1

hujan turun dengan lebatnya pada hari itu.

Eh kenapa tiba-tiba hujan pula ni bukan dalam bulan ni hujan takkan turun. kata raja ramon

Light kingdom, kerajaan yang sangat kuat dan memerintah kerajaan-kerajaan lain dibawah pemerintahannya.

El ? El taknak belajar , pergi akademi ke sayang. Tanya Permaisuri Rossa. Tapi pertanyaan itu hanya dibalas dengan gelengan sahaja.

Takkan la El tak nak belajar kawal kuasa tu.kata raja ramon.Sampai bila el nak jadi macam ni sayang dah 16 tahun el dekat istana ni el tak pernah pun keluar mana2. Risau ayahanda dengan bonda tengok El. Kanda El Ryan pun dya tetap pergi belajar walaupun kuasa dya agak bahaya dan dya cuba untuk belajar kawal kuasa tu tapy el takkan el nak duduk diam macam ni je. kata raja ramon

El tak nak orang ramai tengok rambut El macam ni ayahanda.

El boleh je tukar penampilan El tu. cadang permaisuri rossa

baiklah bonda ayahanda El akan ikut cakap ayahanda. Tapi ingat El buat ni sebab el sayang dan el taknak hampakan bonda dengan ayahanda.

terima kasih sayang bonda . ucap permaisuri rossa. Raja ramon tersenyum dengan keputusan yang dibuat oleh puterinya setelah dia dipujuk.


Babyy?! laung satu suara yang tak lain tak bukan Ryan abang kepada Rania Elrica.

Emm nak apa ? tanyanya. Aiik kenapa monyok je ni? Ryan.
mulai lusa El kena pergi akademi. -Elrica

lah ingatkan apa lah tdy monyok semacam rupa-rupanya kena masuk akademi je,ni mesti bonda dan ayahanda yang suru el masuk akademi kan. teka ryan

emm eya kanda.

alah takpe kanda ada kan kat sana. Lusa El ikut dengan kanda je pergi akademi ok. cadang ryan

taknak El nak pergi sendiri. katanya Amboi2 el nak naik apa? Alah el jalan kaki lah apa susah.

terngaga mulut ryan mendengar setiap perkataan yang dilontar oleh El

tak boleh kanda tak benarkan tapy kalau El nak sangat jalan kaki kanda boleh turunkan El dekat depan pagar akademi sampai sana El boleh masuk dan pergi pejabat untuk daftar diri. Kanda tunggu El depan pejabat nanti. -Ryan

ish yela2.