bab 1 mereka yang hadir tanpa disedari

kereta farish mula memasuki pekarangan sekolah. ya amir farish seorang perlajar pertukaran daripada jepun. dia ditukarkan ke universiti dibandar kuala lumpur kerana mengikut keluarganya.
farish"wow menariknya sekolah ni"
??" selamat datang ke vestilia universiti" ujar seorang gadis yang tiba tiba muncul dibelakang farish.
farish" err awak ni siapa" ujarnya sedikit terkejut dengan kehadiran seorang gadis yang entah dari mana.
hana" osp maaf saya terkejutkan awak ke? saya hana. saya ditugaskan untuk menyambut kehadiran awak disekolah ini". dia memperkenalkan dirinya.
farish"oh terima kasih"
hana"silakan saya akan tunjukkan selok belok universiti ni". hana mengisaratkan farish supaya mengikutnya.
hana menunjukkan selok tempat seperti kelas music dan lantai tari menari.
hana"seperti yang awak lihat sekolah ini dibina berasaskan ciri ciri rumah agam itali. sekolah ini dikatakan wujud lebih kurang 400 tahun yang lalu".hana menerangkan sedikit sebanyak tentang sejarah sekolah tersebut.
farish"wow 400 tahun lalu masih kukuh sehingga sekarang hebatnya". farish tidak dapat sembunyikan keterujaanya.
hana hanya tersenyum melihat gelagat farish yang teruja. tiba ada suara yang menyapa mereka dari belakang.
??" yo hana kau ada nampak atirah dengan aimuni tak?".
hana" entah lah rasanya tengah main pedang kot".
farish"dekat sekolah ni ada tempat main pedang ke?".
hana"yup ada nanti saya tunjukkan".
??"siapa ni hana mangsa baru ke".
hana"ujurnya sinis.
hana" banyaklah kau punya mangsa aku tak nak menjawab dengan dia". hana memulangkan paku buah keras kepada gadis itu.
farish"mmm maaf saya bukan nak gangu perbualan awak tapi boleh kita teruskan?".
hana"osp maaf saya terlupa by the way ni irene kawan saya". hana memperkenalkan sahabatnya kepada farish.
irene"hai mesti awak ni pelajar baru tu kan mm farishkan?".
farish"macam mana awak tahu nama saya". ujarnya hairan.
irene mendekatkan bibirnya ketelinga farish.
irene"bukan tu je banyak lagi yang saya tahu pasal awak".
hana" woi kau ni cari pasal betulkan irene pantang ada pelajar baru sikit nak kebas dah".
irene"bukan selalu jumpa lelaki hensem bau sedap". kata kata irene itu menghadirkan seribu tanda tanya dikepala farish.
farish"hah sedap".
irene" yela perfume apa awak pakai menariknya".
hana" cukup cukup jom sambung irene lepas ni kami nak pergi gelanggang bermain pedang kau nak ikut tak?".
irene" jom aku nak cari dua orang tu".
mereka bertiga bergegas ke gelanggang bermain pedang. sebaik sahaja pintu dibuka tiba tiba ada sebatang pedang terpelanting kearah farish.
??"hati hati!!". farish memejamkan matanya rapat rapat.
sebelum sempat pedang mengena farish tiba tiba farish terasa ada sesuatu yang menghalang pedang itu.
farish membuka matanya dia melihat ada sekujur tubuh yang menghalang pedang itu dari terkenanya.
??" awak tak apa apa". gadis itu meletakkan pedang yang baru detepisnya kebawah.
farish"saya ok tapi tangan awak!!". farish melihat keadaan tangan gadis itu.
??" saya ok calar je sikit". dia menunjukkan tangannya yang sedikit calar. farish menghela nafas lega kerana tiada apa apa yang terjadi kepada gadis itu.
hana"awak tak apa apa farish". ujar hana dengan wajah risaunya.
farish"saya ok".
irene" bahaya lah aimuni kalau terkena dia".
aimuni" maaf saya tak sengaja". gadis yang bernama aimuni itu belari kerah mereka lalu menunduk memohon maaf.
farish" tak apa selagi tiada siapa yang cedera".
??" kalau kami tercedera tak apa tapi yang bahayanya awak la". kata kata gadis itu membuatkan rupa sahabatnya lain lain berubah.
hana" atirah boleh tak kau diam". hana memarahi atirah.
farish" apa maksudnya".
aimuni" tak ada apa apa kalau kami tercedara rumah kami dekat tapi rumah awak mungkin jauh". aimuni cuba menutup rahsia.
farish" ouh begitu". farish temakan dengan kata kata aimuni. hana irene dan atirah menghela nafas lega.
mereka berdua meneruskan perjalanan tiba tiba mereka terhenti dihadapan kumpulan gadis yang aneh.