Bab 1

Nama aku Nurul Aliesya Alimin bt Azman Aimin . Sama kan nama aku dengan Abi aku ada min , dan mcm gula gula min . Aku di besarkan dari keluarga yang sederhana ,aku tak ada adik beradik anak tunggal je , aku tak kaya macam keluarga di Kuala Lumpur , Aku tinggal di kampung , nama kampung aku Alor star, Kedah .Tapi aku tak pandai cakap kedah sebab apa aku pon tak tahu .

Sekarang umur aku 24 tahun . Aku bekerja di Kuala Lumpur dan mempunyai sebuah kedai bunga sendiri . Alhamdulillah berkat usaha aku selama ini akhirnya aku berjaya capai cita cita .

6.00 a.m // isnin
"Zara wake up !!!! Bangunlah dah pukul 6 pagi ni , bangun mandi , solat , sarapan then pergi kerja".

"Alahhh nanti lah awal lagi aku mengantuk ni , Semalam balik pukul 2 pagi tau ".

"Allah menjemput ajal tak kira balik lambat ke awal ke" .

"Ishhh kau ni aku tahulah" .
"HAHAHAHAHA "

"Dah bangunnnnn , kau jangan nak mengada , Kau tu nurse jangan jadi pemalas" !

..........

"Iesya aku nak tanya sikit ni ". tanya mira
"Apadia"?
"Kau kan ada flowerist" .
"ok then"?
"Kau tak teringin ke nak khawin" .
"Eh kau ni apa kena bunga dengan khawin" .
"Adoiii , Kau khawin ada bunga kan takkan ada gajah pulak" .
'Ouh , Alaa malaslah nak fikir lagi . Kau tanya aku kau tu bila nak khawin" ?
"Esok ".
" cis ".

Mereka bersarapan sambil melayan telefon.

"Aku pergi kerja dulu tau jangan lupa tutup pintu nanti orang curi dibo aku" .(bear) kata mira

"iye iye aku tutup , tak habis habis dibo dia , dh besar panjang tapi main anak patung lagi eyy" . kata Iesya

"Ha aku dengan kau mengata aku ".

"Eleh memang saja bagi kau dengar , Dah berambus kau "

Lampu , kipas , Pintu kunci ok Bismillah.


selepas selesai mengemas rumah , Iesya terus keluar dan pergi kerja dengan segera .
setelah tiba di kedai dia meletakkan kerendaan di tempatnya lalu bergerak masuk ke kedainya iaitu Flowerist Alimin .

"Hye lah kedai kenapa kau cantik macam tuan dia . hahahaha , berangan besar aku ni ".
"Hey awal datang wahai kuncu kuncu ku" .

"Hye haruslah awal boss , nanti kena potong gaji pulak" . kata Alana

"eleh gaji awak saya potong Rm 5 je kot". kata Iesya

"Eh Rm 5 tu duit tau" . kata atul

"Ha yelah dah sambung kerja saya nak pergi check stock ' . kata Iesya

.........

"Orkid ada , Mawar ada , Kemboja ada , Emmm Ros je banyak habis , Kenapalah orang suka sangat dengan bunga ros ni padahal mawar lagi wangi . lagi lagi kalau lelaki yang nk pikat perempuan mesti nak ros hm ." bebel iesya sendiri

..........

"Hello , Flowerist Alimin siapa ditalian " ?

"Assalammualaikum" .
"waalaikummusalam".
"Saya ni Puan Sri Aisyah ".
"ouh Puan sri maafkan saya , Puan Sri tukar nombor ke " ?
"iye , telefon saya hilang jadi saya beli nombor baru " .
"ouh begitu ".
"ada apa apa yang boleh saya bantu" ?

"Sabtu ni Ulangtahun kelahiran anak lelaki tunggal saya . Jadi saya nak decorates rumah ni bagi lawa , Nampak muram je . Boleh"?

"Jadi Puan Sri nak saya decorates menggunakan bunga apa"?

"Saya nak bunga Ros , Mawar , tulip , bunga butterfly orchid , dan calla lily"

"ok , itu sahaja "?
"ye itu sahaja".
"Baiklah hari jumaat petang Flowerist Alimin akan sampai ke rumah Puan Sri".
"Baiklah saya tunggu , Terima kasih".
"Sama sama Puan sri . Assalammualaikum".
"Waalaikummusalam".

Bersambung......